logo
Czwartek, 25 kwietnia 2024 r.
imieniny:
Jarosława, Marka, Wiki – wyślij kartkę
Szukaj w


Facebook
 
Gość Niedzielny" odświeża layout


Od najnowszego numeru "Gość Niedzielny" powiększył objętość o 16 stron. Więcej powierzchni zyskał grzbiet główny tygodnika, a program telewizyjny będzie ukazywał się w postaci szesnastostronicowego dodatku. Dzięki temu w tygodniku pojawi się znacznie więcej aktualnych wiadomości. Wprowadzono nowy dział nauka i gospodarka oraz strony poradnikowe.

W związku z poszerzeniem objętości pismo wymagało zmiany i odświeżenia layoutu, zarówno grzbietu głównego jak i dodatków regionalnych. W projekcie wykorzystano nowe czcionki do tej pory w prasie nieużywane. Osobą odpowiedzialną za nowy layout jest autor dotychczasowej makiety Witold Morawski, kierownik artystyczny tygodnika.

Zmieniono również papier. Okładka drukowana będzie na papierze o gramaturze 130 g, natomiast środki - na bielszym papierze o gramaturze 54 g. - Lepsza jakość papieru pozwoli na pozyskanie tych reklamodawców, dla których poziom edytorski reklam jest jednym z priorytetów - uważa dyrektor wydawniczy Jerzy Minorczyk.
W trosce o jak największą aktualność przesunięty został dzień edycji "Gościa Niedzielnego". Odtąd tygodnik będzie pojawiał się w kioskach w piątki. - Ponieważ zdecydowana część nakładu rozchodzi się w niedzielę, dążymy do tego by czytelnicy otrzymali możliwie jak najświeższe wiadomości - zaznacza redaktor naczelny pisma ks. Marek Gancarczyk.

Wprowadzone zmiany wymusiły podwyżkę ceny do 4 zł. Warto dodać, że cena "Gościa utrzymywała się na poziomie 3 zł od ponad 6 lat.
Sprzedaż "Gościa" w ostatnim kwartale 2007 roku wyniosła ponad 136.000 egz. tygodniowo, co umocniło pozycję tygodnika wśród czołowych pism opiniotwórczych w Polsce, plasując go na trzeciej pozycji za Polityką i Newsweekiem, przed Wprost (dane ZKDP, sprzedaż ogółem, IV kwartał 2007).